A A A K K K
людям із порушенням зору
Дністровське міжрайонне управління
водного господарства

Програма

АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Державного агентства України з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм  на 2024 - 2026 роки

 

1. Засади антикорупційної політики Державного агентства України з
 розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм  

 
1.1. Державне агентство України з розвитку меліорації, рибного 
господарства та продовольчих програм  (далі – Держрибагентство)  є
 центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується
 і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної 
політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері
 рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання
 та відтворення водних біоресурсів, регулювання рибальства,
 продовольчого забезпечення, меліорації земель та експлуатації
 державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення,
 міжгосподарських зрошувальних і осушувальних систем.
Держрибагентство у своїй діяльності керується Конституцією
 та законами України, 
актами Кабінету Міністрів України, указами Президента України 
та іншими актами законодавства України.

Держрибагентство заявляє про нетерпимість до корупції у будь-яких її проявах та

засуджує корупцію як незаконний та неетичний спосіб ведення діяльності.


 
Антикорупційну програму Державного агентства України з розвитку меліорації, 
рибного господарства та продовольчих програм  на 2024 – 2026 роки 
(далі - Антикорупційна програма) розроблено відповідно до статті 19
 Закону України "Про запобігання корупції" з
 урахуванням розпоряджень Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 N 
803-р "Деякі питання запобігання корупції в міністерствах, інших
 центральних органах виконавчої влади", а також положень Методології 
управління корупційними ризиками, затвердженої наказом Національного 
агентства з питань запобігання корупції від 28.12.2021 N 830/21,
 зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.02.2022 
за N 219/37555 (далі - Методологія).

 

 

Антикорупційна програма є комплексом правил та заходів щодо запобігання корупції в апараті Держрибагентства, в територіальних органах Держрибагентства та на підприємствах, установах, організаціях, що належать до сфери управління Держрибагентства.

 

Цією Антикорупційною програмою Держрибагентство, усвідомлюючи відповідальність за утвердження цінностей верховенства права та доброчесності, прагнучи забезпечувати свій сталий розвиток, дбаючи про власну ділову репутацію, а також в інтересах держави та народу України проголошує, що керівництво та працівники Держрибагентства у своїй діяльності, а також у правовідносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами керуються принципом нульової толерантності до корупції у будь-яких її формах та проявах, вживають (вживатимуть) усіх заходів щодо запобігання, виявлення та протидії корупції, передбачених законодавством, та цією Антикорупційною програмою.


 

1.2  Принципами та засадами антикорупційної політики Держрибагентства  є:

1)  верховенство права;

2) дотримання стандартів доброчесності та етичної поведінки на публічній службі;

3) формування негативного ставлення до корупції;

4) дотримання прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб;

5) ефективність та законність використання бюджетних коштів;

6) прозорість, відкритість публічної діяльності;

7) цифрова трансформація реалізації повноважень;

8) залучення громадськості до реалізації та удосконалення антикорупційних заходів;

9) створення механізмів партнерства з інститутами громадянського суспільства.


 
    1. Засади антикорупційної політики Держрибагентства  реалізуються

з урахуванням національних та міжнародних стандартів, а саме:

  • нормативно-правових актів національного законодавства, у тому числі, положень законів України «Про запобігання корупції», «Про державну службу», Положення «Про Державне агентство України з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм», затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 р. № 895 (зі змінами), а також вимог Національного стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» та методичних рекомендацій Національного агентства з питань запобігання корупції;
  • міжнародних договорів, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, та які є частиною національного законодавства, зокрема, але не виключно, Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції (UNCAC); Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (ETS 173), Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією (ETS 174); Угоди про створення групи держав по боротьбі з корупцією, Статуту Групи держав по боротьбі з корупцією тощо;
  • стандартів, рекомендацій та кращих практик антикорупційного менеджменту, визначених провідними міжнародними та неурядовими організаціями, зокрема, але не виключно, Бізнес принципів по боротьбі з хабарництвом Transparency International, Настанов Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) стосовно належних практик внутрішнього контролю, етики та комплаєнсу тощо.

 

    1. Метою прийняття Антикорупційної програми є:
  1. удосконалення системи запобігання і протидії корупції в Держрибагентстві, забезпечення злагодженості та системності антикорупційної діяльності структурних підрозділів;
  2. організація ефективного управління корупційними ризиками, упровадження механізмів прозорості, доброчесності, та подальше зростання рівня довіри громадян до діяльності Держрибагентства.

 
Заходами з реалізації загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції у сфері діяльності Держрибагентства у 2024 - 2026 роки є:

 
  • виконання Державної антикорупційної програми на 2023-2025роки;
  • вжиття заходів щодо недопущення корупційних правопорушень чи правопорушень, пов’язаних із корупцією в структурних підрозділах Держрибагентства та територіальних органах, підприємствах, установах, організаціях, що належать до сфери управління Держрибагентства;
  • забезпечення належного рівня знань антикорупційного законодавства працівниками Держрибагентства та працівниками територіальних органів Держрибагентства, підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Держрибагентства шляхом проведення організаційної та роз’яснювальної роботи з антикорупційного законодавства (проведення навчань, тренінгів, нарад);
  • участь працівників Держрибагентства та територіальних органів, підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Держрибагентства у заходах, які проводить Національне агентство з питань запобігання корупції та спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції;
  • розгляд та впровадження нових антикорупційних механізмів;
  • контроль своєчасності подання декларацій осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, посадовими особами Держрибагентства;
  • проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, що розробляє Держрибагентство;
  • забезпечення конфіденційності інформації про осіб, які добросовісно повідомляють про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, або про факти підбурення їх до вчинення корупційних правопорушень;
  • виявлення ризиків, які негативно впливають на функції з виконання завдань в структурних підрозділах, територіальних органах на підприємствах, установах, організаціях, що належать до сфери управління Держрибагентства;
  • проведення службових розслідувань та вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, повідомлення про такі випадки спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції;
  • здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства, у тому числі шляхом опрацювання Сектором з питань запобігання корупції Державного агентства України  з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм  (далі – Сектор) проектів нормативно-правових та організаційно-розпорядчих актів Держрибагентства щодо наявності корупційних ризиків та відповідності законодавству;
  • вжиття заходів щодо виявлення конфлікту інтересів та його врегулювання, здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів;
  • одержання інформації про вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією через поштову скриньку, спеціальну телефону лінію (044) 486-44-42, за допомогою електронної пошти crp@darg.gov.ua., на особистому прийомі та шляхом заповнення відповідної електронної форми на вебсайті Держрибагентства;
  • робота з викривачами та захист їхніх прав;
  • забезпечення функціонування внутрішніх та регулярних каналів повідомлень про корупційні/пов’язані з корупцією правопорушення;
  • взаємодія Держрибагентства з інститутами громадянського суспільства, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які надають Держрибагентству допомогу у запобіганні та боротьбі з корупцією;
  • проведення щоквартальних зустрічей керівництва Держрибагентства          з експертами та журналістами з метою пояснень рішень та ініціатив Держрибагентства щодо забезпечення прозорості роботи галузі та запобігання проявам корупції;
  • залучення громадськості до формування та реалізації загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції;
  •  забезпечення доступу громадськості до обговорення проектів нормативно-правових актів, що розробляються Держрибагентством;
  •  забезпечення відкритого доступу до публічної інформації та дотримання принципів прозорості при публічному висвітлюванні на офіційному веб-сайті Держрибагентства;
  •  здійснення контролю за дотриманням посадовими особами Держрибагентства під час виконання посадових обов’язків загально-етичних норм поведінки, ввічливості у стосунках з громадянами, керівниками, колегами та підлеглими.

 

    1.  Перелік організаційно-розпорядчих документів, що регулюють питання запобігання та протидії корупції в Держрибагентстві:
  • 1. Положення «Про Державне агентство України з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм», (постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 р. № 895 (зі змінами));
  • 2.  Положення про Сектор з питань запобігання корупції Держрибагентства, (наказ від 21.09 2021 № 401);
  • 3. Положення про впровадження в Держрибагентстві та його територіальних органах механізмів заохочення викривачів та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», (наказ від 17.11.2022 № 404);
  • 4. Положення «Про робочу групу з оцінювання корупційних ризиків у Державному агентстві меліорації та рибного господарства України», (наказ від 12.12.2023 № 494);
  • 5. Перелік нормативно-правових актів та розпорядчих документів, що регулюють діяльність Державного агентства України з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм, та його структурних підрозділів (додаток 2).

1.6  Завдання Голови Держрибагентства, уповноваженого підрозділу з питань запобігання та інших працівників Держрибагентства у запобіганні та протидії корупції

Голова Держрибагентства очолює процес реалізації антикорупційної політики шляхом:

  1. лідерської позиції у впровадженні управління корупційними ризиками в усіх сферах діяльності Держрибагентства;
  2. прийняття розпорядчих документів з питань запобігання та виявлення корупції, у тому числі антикорупційної програми та змін до неї;
  3. забезпечення функціонування в структурі Держрибагентства з дотриманням гарантій незалежності самостійного уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції та забезпечення його організаційними, матеріальними та іншими ресурсами, достатніми для ефективного виконання покладених на нього завдань;
  4. здійснення  загального  керівництва  та  контролю  за  виконанням Антикорупційної програми, аналіз ефективності управління корупційними ризиками;
  5. прийняття рішення щодо проведення регулярного оцінювання корупційних ризиків у діяльності Держрибагентства, утворення робочої групи з оцінювання корупційних ризиків, наділення її відповідними повноваженнями;
  6. забезпечення необхідними ресурсами з метою сприяння постійному вдосконаленню процесів управління корупційними ризиками;
  7. своєчасного реагування на можливі факти порушень Антикорупційної програми, корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».

Керівник      уповноваженого підрозділу з        питань        запобігання корупції здійснює :

  1. організацію та координацію роботи з оцінювання корупційних ризиків у діяльності Держрибагентства та з розробки заходів впливу на корупційні ризики;
  2. моніторинг та оцінку виконання Антикорупційної програми, моніторинг середовища Держрибагентства,  своєчасне реагування  на зміни,  що  впливають на виникнення нових або зміну рівня існуючих корупційних ризиків;
  3. координацію  структурних  підрозділів  Держрибагентства з виконання Антикорупційної програми;
  4. проведення  перевірок стану  організації роботи  із запобігання та виявлення корупції в структурних підрозділах Держрибагентства його територіальних органах та на підприємствах, установах, організаціях, що належать до сфери управління Держрибагентства;
  5. готує пропозиції з визначення антикорупційної політики Держрибагентства;
  6. здійснює заходи з виявлення конфлікту інтересів, сприяє його врегулюванню, інформує Голову Держрибагентства та Національне агентство з питань запобігання корупції про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;
  7. перевіряє факт подання суб’єктами декларування Держрибагентства  декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та повідомляє Національне агентство з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» порядку;
  8. здійснює контроль за дотриманням антикорупційного законодавства, у тому числі розгляд повідомлень про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» працівниками Держрибагентства;
  9. забезпечує захист працівників, які повідомили про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», від застосування негативних заходів впливу відповідно до законодавства щодо захисту викривачів;
  10. інформує Голову Держрибагентства, Національне агентство з питань запобігання корупції або інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції про факти порушення законодавства у сфері запобігання і протидії корупції;
  11. бере участь в організації проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального  або  особливо  відповідального  становища  та  посад з підвищеним корупційним ризиком в Держрибагентстві.

 

Працівники Держрибагентства зобов’язані дотримуватись вимог і обмежень, встановлених Законом України «Про запобігання корупції» (обов’язок щодо виконання вимог фінансового контролю; обов’язок дотримання правил етичної поведінки; обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища; обмеження щодо одержання подарунків; обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності; обмеження після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави; обмеження спільної роботи близьких осіб; вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів тощо), положеннями цієї Антикорупційної програми, та інших документів Держрибагентства, спрямованих на реалізацію антикорупційної політики, а також виконувати свої посадові обов’язки з урахуванням законних інтересів Держрибагентства.

Усі керівники структурних підрозділів та головні спеціалісти, які не входять до структурних підрозділів Держрибагентства, керівники територіальних органів, державних підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Держрибагентства та керівники структурних підрозділів цих територіальних органів, державних підприємств, установ та організацій - є особисто відповідальними за практичну реалізацію антикорупційної політики Держрибагентства шляхом виконання у межах повноважень заходів, що визначені цією Антикорупційної програмою та Державною антикорупційною програмою на 2023-2025 роки.

 

Заходи щодо усунення виявлених корупційних ризиків, особи (підрозділи), відповідальні за їх виконання, строки та необхідні ресурси

 

 

№ п/п

Заходи

Терміни

Відповідальні особи/підрозділи

1.

Контроль за дотриманням вимог антикорупційного законодавства та законодавства про державну службу.

Постійно

Сектор з питань запобігання корупції.

Уповноважені територіальних органів та державних підприємств

Управління роботи з персоналом.

Керівники підрозділів ЦА, підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Держрибагентства.

 

2.

Виявлення та оцінка корупційних ризиків у діяльності Держрибагентсва, встановлення причин і умов їх виникнення, визначення заходів щодо їх усунення (мінімізації).

Під час підготовки антикорупційної програми  

 

Перегляд ризиків – не рідше ніж раз на рік

Робоча група з оцінювання корупційних ризиків.

3.

Вжиття заходів щодо виявлення конфлікту інтересів при виконанні повноважень працівниками Держрибагентства та його усунення, здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів.

Постійно

Сектор з питань запобігання корупції.

Уповноважені територіальних органів та державних підприємств

Керівники підрозділів ЦА, підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Держрибагентства.

 

4.

Проведення службових розслідувань та перевірок, створення умов невідворотності відповідальності осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення

У разі надходження подання від спеціально уповноважених органів

Сектор з питань запобігання корупції.

Уповноважені територіальних органів та державних підприємств

Керівники підрозділів ЦА, підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Держрибагентства.

 

5.

Вжиття заходів навчального характеру щодо застосування і виконання положень антикорупційного законодавства працівниками Держрибагентства.

 

Постійно

Сектор з питань запобігання корупції.

Уповноважені територіальних органів та державних підприємств

6.

Забезпечення доступу до публічної інформації з метою забезпечення відкритості та прозорості впроваджених антикорупційних заходів у діяльності Держрибагентства.

 

Постійно

Сектор з питань запобігання корупції.

Уповноважені територіальних органів та державних підприємств

Керівники підрозділів ЦА, підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Держрибагентства.

 

7.

Організація проведення електронного декларування.

 

 

Постійно

Сектор з питань запобігання корупції.

Уповноважені територіальних органів та державних підприємств

Керівники підрозділів ЦА, підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Держрибагентства.

 

8.

Організація роботи з викривачами.

Забезпечення функціонування внутрішніх та регулярних каналів повідомлень про корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення

 

 

 

Постійно

Сектор з питань запобігання корупції.

Уповноважені територіальних органів та державних підприємств

Керівники підрозділів ЦА, підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Держрибагентства.

 


 
2. Оцінювання корупційних ризиків у діяльності Держрибагентства

 
    1. Оцінювання корупційних ризиків у діяльності Держрибагентства  здійснюється з урахуванням Методології.

З метою встановлення ймовірності вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень працівниками Держрибагентства, встановлення причин, умов та наслідків можливого вчинення таких правопорушень, а також аналізу ефективності існуючих заходів контролю, спрямованих на запобігання реалізації корупційних ризиків, у Держрибагентства  проведено оцінювання корупційних ризиків у форматі самооцінювання із залученням експертів згідно з вимогами Методології, а також відповідно до наказу Держрибагентства від 26.12.2023 № 522 «Про проведення оцінювання корупційних ризиків у діяльності Державного агентства України з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм», який опубліковано на офіційному вебсайті.

2.2. Для здійснення ідентифікації, аналізу, визначення рівнів можливих корупційних ризиків у діяльності Держрибагентства та розробки заходів впливу на них утворено робочу групу з оцінювання корупційних ризиків (далі - Робоча група), її персональний склад та положення про неї затверджено наказом Держрибагентства від 13.12.2023 № 494.

До складу Робочої групи включено працівників структурних підрозділів Держрибагентства та керівників територіальних органів Держрибагентства.

З метою належної організації роботи Робочою групою складено План оцінювання корупційних ризиків та підготовки антикорупційної програми Держрибагентства (додаток 4), у якому визначено етапи діяльності Робочої групи з урахуванням функцій Держрибагентства, його внутрішніх та зовнішніх заінтересованих сторін, інших факторів середовища.

Робочою групою, шляхом первинного збору та аналізу інформації, визначено функції, що становлять значну економічну цінність, встановлено заінтересованих сторін, сформовано перелік нормативно-правових актів та розпорядчих документів, що регулюють діяльність Держрибагентства.

    1. При визначенні вразливих до корупції функцій та процесів Держрибагентства Робочою групою використовувались такі джерела інформації:
  1. результати оцінювання корупційних ризиків за попередній період, заходів впливу на них, оцінки ефективності їх виконання;
  2. проаналізована та узагальнена інформація, отримана в результаті проведеного анонімного опитування (анкетування) зовнішніх заінтересованих сторін (https://darg.gov.ua/_rezuljtati_anonimnogo_0_0_0_13424_1.html);
  3. проаналізована та узагальнена інформація, отримана в результаті проведеного анонімного опитування (анкетування) працівників Держрибагентства (https://darg.gov.ua/_rezuljtati_anonimnogo_0_0_0_13370_1.html);
  4. результати аудитів, перевірок, проведених щодо Держрибагентства , узагальнена  та задокументована зібрана інформація про можливі факти вчинення корупційних і пов’язаних з корупцією правопорушень, функції та процеси, з якими такі факти пов’язані;
  5. звернення та скарги на діяльність Держрибагентства, його окремих працівників, узагальнена та задокументована інформація про можливі факти вчинення корупційних, пов’язаних з корупцією правопорушень, функції та процеси, з якими такі факти пов’язані, інформація щодо частоти надходження таких скарг;
  6. матеріали дисциплінарних проваджень та службових розслідувань, судових рішень у справах про притягнення працівників Держрибагентства до адміністративної та кримінальної відповідальності за вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень;
  7. матеріали за результатами аналізу корупційних ризиків, проведеного Національним агентством з питань запобігання корупції а також аналітичні матеріали інших державних, міжнародних, громадських інституцій з питань запобігання та протидії корупції та з інших питань, які пов’язані із діяльністю Держрибагентства;
  8. відомості із засобів масової інформації, соціальних мереж, інших відкритих джерел інформації про можливі факти вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень працівниками Держрибагентства .
    1. За результатами узагальнення зібраної інформації Робочою групою сформовано та погоджено перелік потенційно вразливих до корупції функцій та процесів, які реалізуються Держрибагентством у наступних напрямках діяльності:

1)        управлінська діяльність органу, організаційна структура, розподіл повноважень;

2)        управління персоналом, добір кадрів, мобілізаційна підготовка;

3)        реалізація контрольно-наглядових функцій, здійснення державного нагляду (контролю) у галузі охорони, використання та відтворення водних біоресурсів;

4)        реалізація контрольно-наглядових функцій, здійснення державного нагляду (контролю) у  розвитку меліоративної інфраструктури;

5)        організація правової робот;

6)        управління матеріальними ресурсами, майном Держрибагентства та його територіальних органів, підприємств, установ, організацій, що належить до сфери управління Держрибагентства;

7)        державні закупівлі та матеріально-технічне забезпечення;

8)        внутрішній аудит;

9)        робота з системами моніторингу риболовецьких суден;

10)      адміністративні послуги;

11)      організація роботи із запобігання корупції.

 

    1. При проведенні оцінювання корупційних ризиків у діяльності Держрибагентства  Робочою групою застосовувались такі методи та способи:
      1. аналіз  нормативно-правових актів та розпорядчих документів, що регулюють діяльність Держрибагентства;
      2. проведення анонімного опитування (анкетування) зовнішніх  заінтересованих сторін;
      3. проведення анонімного опитування (анкетування) працівників Держрибагентства;
      4.  проведення «мозкового штурму» (зібрання та обговорення ідей та пропозицій працівників Держрибагентства).

 

    1. За результатами узагальнення отриманої інформації Робочою групою здійснено ідентифікацію, аналіз, визначення рівнів корупційних ризиків та заходів впливу на корупційні ризики.

Для кожного заходу впливу на корупційний ризик Робочою групою визначено виконавців таких заходів, строк (термін) та індикатор його виконання. Окрім того, членами Робочої групи визначено потенційно дієві заходи пливу на виявлені корупційні ризики та їх джерела з метою запобігання випадків корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень, забезпечення стану доброчесності у Держрибагентства, збереження кадрового потенціалу, підвищення соціального захисту та гарантій працівників. Результати ідентифікації корупційних ризиків, рівні ймовірності реалізації наслідків, та рівні корупційних ризиків, а також заходи впливу на корупційні ризики та етапи їх виконання зазначені у реєстрі ризиків (додаток 1).


 

3. Навчання, заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування

    1. Інформування працівників Держрибагентства щодо навчальних програм антикорупційного спрямування.
    2. З  метою  формування  антикорупційної  культури  та  виховання нетерпимості до корупції,  Держрибагентство проводить навчання для працівників центрального апарату, територіальних органів, державних підприємств та організацій, що входять до сфери управління Держрибагентства  та поширює інформацію про антикорупційні заходи, які передбачені Законом України «Про запобігання корупції», цією Антикорупційною  програмою, іншими нормативно-правовими та організаційно-розпорядчими документами з питань запобігання та протидії корупції для забезпечення повноцінного розуміння цілей та засобів управління корупційними ризиками у діяльності Держрибагентства.
    3. Відповідальним за визначення потреб у проведенні навчання та його організації для працівників Держрибагентства  є Сектор з питань запобігання корупції.
    4. Окрему увагу Держрибагентства приділяє  навчанню та підвищенню кваліфікації уповноважених осіб з питань запобігання корупції територіальних органів, державних підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держрибагентства .
    5. У випадку внесення змін до актів законодавства або внутрішніх документів Держрибагентства у сфері запобігання та протидії корупції Сектор також може проводити позапланові навчальні сесії для вчасного донесення оновленої інформації до працівників Держрибагентства.
    6. Поширення інформації з питань запобігання корупції також здійснюється Сектором шляхом проведення консультативно-роз’яснювальної роботи серед працівників Держрибагентства  з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства, заповнення електронних декларацій, порядку перевірки фактів подання електронних декларацій суб’єктами декларування, недопущення фактів виникнення конфлікту інтересів, щодо відповідальності за неподання, несвоєчасне подання чи внесення суб’єктами декларування завідомо неправдивих відомостей у декларації, відповідальності за інші корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, а також порушення інших вимог Закону України «Про запобігання корупції».
    7. Заходи з навчання та поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування у Держрибагентства здійснюються згідно з Планом навчання (додаток 3), а також вимогами Національного стандарту 180 37001:2018 (ІБО 37001:2016, ГОТ).

 

 

4. Моніторинг, оцінка виконання та перегляд Антикорупційної програми

 

    1. Моніторинг виконання Антикорупційної програми здійснюється не рідше одного разу

на півріччя Сектором Держрибагентства. Про хід виконання Антикорупційної програми Сектор інформує Голову Держрибагентства.

    1. Моніторинг виконання Антикорупційної Програми полягає у регулярному зборі та аналізі інформації про повноту та своєчасність виконання заходів, передбачених цією Антикорупційною програмою, їх актуальність та відповідність середовищу Держрибагентства з метою контролю стану управління корупційними ризиками, виявлення та усунення недоліків у положеннях цієї Антикорупційної програми.
    2. Під час моніторингу аналізується фактичний стан виконання кожної категорії заходів, передбачених Антикорупційної програмою, а саме заходів з реалізації антикорупційної політики Держрибагентства, заходів впливу на корупційні ризики, навчальних заходів.
    3. Для здійснення моніторингу враховуються індикатори виконання заходів, що передбачені цією Антикорупційною програмою, а також додатками до неї.
    4. Керівники структурних підрозділів Держрибагентства, відповідальні за виконання заходів, передбачених цією Антикорупційної програмою, керівники територіальних органів, державних підприємств, установ та організацій, що входять до сфери управління Держрибагентства  у строк до 15 липня та 15 січня надають Сектору інформацію про стан виконання заходів, за І півріччя та календарний рік відповідно, їх актуальність. У разі невиконання, несвоєчасного чи виконання у неповному обсязі окремих заходів - інформують про причини та/або обставини невиконання.
    5. Керівник    Сектору     аналізує,    узагальнює отриману  інформацію за результатами моніторингу та готує звіт про стан виконання Антикорупційної Програми (за І півріччя, та календарний рік відповідно).

У разі виявлення недоліків у положеннях цієї Антикорупційної програми, у звіті наводяться пропозиції щодо їх усунення, за необхідності, проведення додаткового оцінювання корупційних ризиків, перегляду цієї Антикорупційної програми.

    1. З метою одержання консультацій щодо оцінки стану досягнення мети Антикорупційної програми та ефективності здійснюваних завдань і заходів щодо моніторингу виконання Антикорупційної програми можуть залучатися представники міжнародних організацій, експерти, які здійснюють свою діяльність у сфері запобігання і протидії корупції.

Оцінка виконання Антикорупційної програми

    1. З метою аналізу змін досягнутих у сфері управління корупційними ризиками в Держрибагентства, та формування пропозицій щодо подальшого удосконалення цього процесу Сектором проводиться оцінка виконання Антикорупційної  програми після спливу строку, на який вона приймається.
    2. Оцінка виконання Антикорупційної  програми здійснюється шляхом встановлення результативності та ефективності її виконання.
    3. Критеріями оцінки результативності здійснення заходів, передбачених Антикорупційною  програмою є: повнота, своєчасність та ефективність виконання.
      1. Показником повноти виконання заходу є досягнення визначених індикаторів.

Індикатор вважається досягнутим:

        •  у разі ініціювання внесення змін до законодавства - з дати направлення пропозиції суб'єкту нормотворення;
        •  у разі підготовки внутрішнього (організаційнорозпорядчого)документа з дати підписання (затвердження) Головою Держрибагентства;
        •  пов’язаний із навчанням або іншими комунікаційними заходами - з дати проведення відповідного заходу.
      • Показником своєчасності виконання заходу є дотримання строку, визначеного цією Антикорупційною програмою.
      • Показником ефективності виконання заходу є досягнення очікуваного результату, а саме:

- мінімізація або усунення ідентифікованого корупційного ризику;

- відсутність або зменшення у Держрибагентстві його територіальних органах, державних підприємствах, установах та організаціях, що входять до сфери управління Держрибагентства  толерантності до проявів корупції, випадків притягнення працівників до відповідальності за вчинення корупційного та пов'язаного з корупцією правопорушення;

- підвищення рівня обізнаності працівників Держрибагентства та працівників його територіальних органів, державних підприємств, установ та організацій, що входять до сфери управління Держрибагентства  щодо антикорупційної політики Держрибагентства, положень антикорупційного законодавства та міжнародних стандартів у сфері запобігання та протидії корупції;

- активізація співпраці з викривачами;

-підвищення довіри суспільства до антикорупційного потенціалу Держрибагентства  та зміцнення його позитивного іміджу.

    1. У разі порушення відповідним структурним підрозділом строків, неповноти або неефективності виконання заходів, передбачених Антикорупційною програмою,  Сектор інформує про це Голову Держрибагентства  для вжиття заходів реагування.
    2. Звіт за результатами оцінки виконання Антикорупційної  програми надається Голові Держрибагентства  та розміщується на офіційному вебсайті.
    3. За недотримання принципів і вимог Антикорупційної програми, а також за невиконання та/або неналежне виконання заходів у сфері антикорупційної політики, визначених цією Антикорупційною  програмою, працівники Держрибагентства притягуються до відповідальності в установленому законодавством порядку.

Перегляд Антикорупційної  програми

    1. Антикорупційна  програма переглядається у таких випадках:
  1. зміни у середовищі Держрибагентства  (організаційній структурі, функціях та процесах Держрибагентства ) (за необхідності);
  2. якщо в процесі реалізації заходів, передбачених цією Антикорупційною  програмою, виявлено невідповідності/недоліки у діяльності з управління корупційними ризиками або за результатами дослідження (аналізу) внутрішнього/зовнішнього середовища Держрибагентства виявлено нові корупційні ризики у його діяльності;
  3. відмови Національного агентства з питань запобігання корупції у погодженні Антикорупційної  програми;
  4. врахування пропозицій до Антикорупційної  програми щодо вдосконалення (конкретизації) її положень, наданих Національним агентством з питань запобігання корупції;
  5. внесення змін до законодавства у сфері запобігання корупції;
  6. інших випадках.

Перегляду Антикорупційної  програми може передувати проведення додаткового оцінювання корупційних ризиків Держрибагентства .

    1. У разі наявності підстав для перегляду Антикорупційної  програми, керівник Сектору ініціює внесення змін до цієї Програми та готує проект відповідних змін, який подається на розгляд Голові Держрибагентства .
    2. Зміни до Антикорупційної  програми оформлюються наказом Держрибагентства  та оприлюднюються на офіційному веб-сайті.

5. Інші заходи, спрямовані на запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням

 

5.1. Інші заходи, спрямовані на запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням у Держрибагентства , здійснюються у рамках функціонування  Робочої групи, а також Сектору.

До таких заходів належать: організаційні, профілактичні заходи, заходи щодо забезпечення інформаційної безпеки, взаємодія з працівниками Держрибагентства, які повідомляють про недотримання вимог антикорупційного законодавства, вимог Національного стандарту ІБО 37001:2018 (180 37001:2016, ГОТ) іншими працівниками Держрибагентства.

5.2. Взаємодія Держрибагентства  з засобами масової інформації в рамках антикорупційної програми є ключовим елементом успішного виконання завдань державного органу. Співпраця з медіа дозволить більш активно інформувати громадськість про заплановані заходи, досягнення та викривати випадки корупції. Це стимулює відкритість та прозорість діяльності Держрибагентства  та сприяє підвищенню рівня довіри громадян до владних структур.

Крім того, засоби масової інформації відіграють важливу роль у формуванні антикорупційної свідомості серед громадян. Інформаційні кампанії, висвітлення конкретних ситуацій та прикладів боротьби з корупцією сприяють підвищенню освіченості громадян у цьому питанні. В результаті, зростає тиск громадськості на владні структури для проведення реформ та запровадження антикорупційних заходів, що сприяє ефективнішому виконанню програми боротьби з корупцією та підвищенню рівня чесності у державному управлінні.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень